MENCINTAI RASULLAULAH KEPADA MU ALLAH AKU BERSERAH

Wednesday, August 4, 2010

BILA TERJADI FATAMORGANA DAN KERAKUSAN

Anak anak ku

Saat aku memanjatkan kesyukuran pada mu ALLAH , disaat aku memerlukan ihsan mu ALLAH , di kala semua telah memalingkan muka, dalam ketika semua memandang keburukan sebagai kebenaran.

Allah telah memberikan ku ketenangan. ALLAH menyakinkan perbuatan melalui petunjuk petunjuknya, BICARA TENTANG KEBENARAN. Bila tauhid menusuk di dalam qalbu, tatkala tasbih mendesah minta diulangi, ratib yang tidak mahu berhenti, menghambat PENUH kesetiaan ku kepada Allah yang Maha Esa.

Kawan ku bicara, orang mungkin tidak suka kerana ianya melukakan depa. orang mungkin tidak gemar bual bicara yang mengoda integriti mereka. Namun setiap orang mempunyai saksi, yang beragama islam telah mengaku bersaksikan Allah, Justeru jika mereka minta dikecualikan dari ikatan dan pegangan ALLAH TIDAK LUPA sedangkan mereka telah ada perjanjian yang kekal dan abadi sejak azali. Mereka mungkin cuba mengasingkan bahawa agama dan perbuatan dunia tidak ada kena mengena, sedangkan tertegaknya daulah kerana agama dan perbuatan rasulnya. Kita hanya bisa berbicara dalam minda dan pena.

Hanya hamba tersebut  yang mengetahui apa yang ada sebenar benarnya dalam dada dan tersemat dihati, Orang lain sekadar melafaskan cinta Romeo dan Juli yang berlakun dalam Jimi Asmara atau Zack dan Azura atau Ustaz yang tidak  setan. Baliklah kepada asal usul mu sepertimana yang laut pulang ke laut dan yang darat pulang ke darat.

Waullah Hu Aklam.

No comments: