MENCINTAI RASULLAULAH KEPADA MU ALLAH AKU BERSERAH

Sunday, March 13, 2011

SEMUANYA UNTUK MU ALLAH PART 1

Anak anak ku

" Wahai kamu yang beribadah di Masjid al-Haram, seandainya kamu menyertai kami di medan perang, kamu akan mengetahui bahawa, berbanding dengan jihad kami, ibadah kamu seperti mainan anak-anak kecil. Pada setiap titis air mata dipipimu, kami disini mengalirkan darah di dada-dada kami. Kuda-kuda kami letih dalam penyerbuan, sedang kau santai dalam keramahan. Kami bercengkerama dengan desingan panah dan kilat pedang serta kepulan debu, menggadaikan darah dan jiwa. kita telah mendengar sabda Nabi, Sabda yang tak pernah dusta. Inilah Al-Qur'an berbicara "Syahid bukan suatu kematian."

Demikian antara kandungan surat Abdullah Ibnul Mubarak kepada Al-Fudhail ibn Iyadh.

" Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min diri dan harta mereka dengan memberikannya SYURGA. Mereka berperang pada jalan Allah, lalu mereka membunuh atau terbunuh. (Itu telah menjadi) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al Qur'an. Dan siapakah yang melebihi menepati janjinya (selain) daripada Allah? MAKA BERGEMBIRALAH DENGAN JUAL BELI YANG TELAH KAMU LAKUKAN ITU, DAN ITULAH KEMENANGAN YANG BESAR." Surah At-Taubah : 111


" Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya apabila dikatakan kepada kamu: 'Berangkatlah (untuk berperang dijalan Allah)', kamu merasa berat dan ingin tinggal ditempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat ? Padahal kenikmatan hidup didunia ini (dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit. Jika kamu tidak berangkat untuk berperang , nescaya Allah menyiksa kamu dengan siksaan yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberikan kemudharatan kepadaNYA sedikit pun. Allah MAHA KUASA atas segala sesuatu."
Surah At-Taubah : 38-3

waullah Hu Aklam.

No comments: